Tento víkend bol skutočne bohatý na športové podujatia. Po správe o Formuly 1- British Grand Prix , si v krátkosti zhrnieme aj 9.etapu Tour de France.

Priebeh pretekov

Tour de France si mnoho z nás zamilovalo nie len kvôli Petrovi Saganovi, ale aj prekrásnym záberom prírody počas jednotlivých etáp. Pohoda s vyloženými nohami pri Tour de France je pre mnohých neodmysliteľnou súčasťou leta. V deviatej etape si cyklisti museli poradiť s poriadne náročnou trasou Saint Léonard de Noblat – Puy de Dôme, ktorá má 182 km. Prekvapivý bol  najmä záver etapy, keď sa len 500 metrov pred cieľom predral na prvú pozíciu kanadský cyklista Michael Woods z tímu Israel – Premier Tech. Američan Mattea Jorgensona z Movistaru, ktorého predbehol, nakoniec prišiel aj o pódiové umiestnenie. Na druhom mieste skončil Pierre Latour, ktorý je v jednom tíme s Petrom Saganom. Na treťom mieste sa umiestnil Matej Mohorič z Bahrain Victorious. Podľa slov víťaza to tak ako vždy bolo najmä o sústredení: „Neverím, že sa mi to konečne podarilo, po toľkých pokusoch a na tomto legendárnom mieste. Mám už 36 rokov, mladší už nebudem. Veľmi som dnes chcel vyhrať. V závere to bolo iba o sústredení sa a pomalom, trpezlivom sťahovaní odstupu,“ povedal Michael Woods. V závere sa poďakoval svojej rodine, tímu a povedal, že je skutočne hrdý ako to na kopci dokázal otočiť. Petrovi Saganovi sa bohužiaľ ani v tejto etape nedarilo podľa predstáv a skončil na 154. mieste, s takmer pól hodinovou stratou. A však nezúfame a držíme Peťovi palce!

Dobré pneumatiky= menej námahy

Samozrejme, že veľká časť úspechu každého cyklistu záleží na jeho obetavom a excelentnom výkone. A však vynikajúcou pomôckou sú aj správne zvolené pneumatiky. Sponzorom 110. ročníka Tour de France je opätovne spoločnosť Continental. Vozidlá pod záštitou  Tour de France sú vybavené pneumatikami PremiumContact 6 a EcoContact 6. Značka Continental sa taktiež teší veľkému zastúpeniu v šiestich tímoch, ktoré si vybrali špičkovú technológiu od Continentalu. Tímom sú dodávané ručne vyrábané plášte na bicykle. Pretekárska pneumatika bola vyvinutá prostredníctvom high- tech v Korbachu, Nemecko. Grand Prix 5000 S TR je výnimočná najmä balansom medzi hmotnosťou a prejdenými kilometrami, rýchlostným výkonom a komfortom a tým sa stáva tou najlepšou možnosťou pre cyklistov. Všetky pneumatiky, ktoré zastrešuje spoločnosť Continental na tomto prestížnom podujatí sú vybavené technológiou ContiRe.Tex

 „S našimi technologickými odbornými znalosťami a ambicióznymi environmentálnymi cieľmi významne prispievame k bezpečnej a udržateľnej Tour de France,“ hovorí Enno Straten, vedúci oddelenia Strategického plánovania, analýz a marketingu v Continental Tires EMEA.

Veľký vplyv na rýchlosť , ktorú vedia pretekári počas pretekov dosiahnuť má vývin a progres v oblasti pneumatík. Pri prvom ročníku to bolo25 km/h, pričom  110. ročníku je priemerná rýchlosť 41 km/h hoci podmienky a priebeh pretekov je stále náročnejší!  

Vyberte si letnú pneuamtiky Continental a nechajte si ich prezuť v jednom z našich 7 servisoch po celom Slovensku.

LETNÉ PNEUMATIKY CONTINENTAL

SERVISY

Predchádzajúci článokFormula 1: Veľká cena Veľkej Británie
Ďalší článokKumho Tire je novým prémiovým partnerom AC Miláno