Začala sa sezóna testovania letných pneumatík. Prvé výsledky na seba nenechali dlho čakať. Časopis Auto Bild otestoval 55 letných pneumatík s rozmerom 205/55 R16. Tu sú výsledky predbežného kola testu!

Pneumatiky 205/55 R16 sú v Európe najobľúbenejšie, pretože sa často montujú na kompaktné vozidlá, ako sú VW Golf, Audi A3, Škoda Octavia, Peugeot 308, BMW radu 1, Opel Astra a Seat Leon. Test letných pneumatík časopisu Auto Bild stále prebieha, konečné výsledky ešte získané neboli, avšak už počas kvalifikačného procesu získali testeri časopisu Auto Bild zaujímavé merania pre všetky pneumatiky, ktoré sú uvedené v tomto článku.

Auto Bild test letných pneumatík 2024: 55 testovaných pneumatík

Aby sa odfiltrovali pneumatiky horšej kvality, všetky pneumatiky sa na začiatku testu podrobia bezpečnostnej kontrole, ktorá je súčasťou komplexného postupu. Pri tejto “kvalifikácii” testeri pomocou stoviek meraní a výmeny pneumatík, určia brzdnú dráhu každej pneumatiky na suchej vozovke (od rýchlosti 100 km/h) aj na mokrej vozovke (od rýchlosti 80 km/h) a potom sa tieto dve hodnoty brzdnej dráhy sčítajú, aby sa pneumatiky zaradili do procesu predbežného výberu. Do finále postúpi len 20 letných pneumatík s najkratšou kombinovanou brzdnou dráhou.

V nasledujúcej tabuľke sú zhrnuté predbežné výsledky testu letných pneumatík AUTO BILD 2024 s rozmerom 205/55 R16:

PneumatikyBrzdná dráha za mokra*Brzdná dráha na suchu**Celkové skóre
Postúpili
Continental PremiumContact 7 (91 V)25,835,461,2
Kumho Ecsta HS52 (91 V)26,135,461,5
Vredestein Ultrac (91 V)26,636,162,7
Hankook Ventus Prime 4 (91 V)27,735,963,6
Michelin Primacy 4+ (91 V)27,736,364,0
Toyo Proxes Comfort (94 V)27,536,764,2
Falken Ziex ZE 310 Ecorun (91 V)28,036,564,5
Maxxis Premitra 5 HP5 (91 V)28,436,264,6
Pirelli Cinturato P7 (P7C2) (91 V)28,436,364,7
Bridgestone Turanza 6 (94 V)27,936,964,8
Nexen N´Fera Primus (91 V)27,737,264,9
Firestone Roadhawk (91 V)28,736,665,3
Goodyear EfficientGrip Performance 2 (91 V)29,236,465,6
Uniroyal RainSport 5 (91 V)27,737,965,6
Kleber Dynaxer HP4 (91 V)28,837,466,2
Fulda EcoControl HP2 (91 V)29,536,866,3
Giti GitiSynergy H2 (91 V)29,836,666,4
BF Goodrich Advantage (91 V)29,137,466,5
GT Radial FE 2 (91 V)29,337,466,7
Dunlop Sport Bluresponse (91 V)30,036,966,9
Nepostúpili
Sava Intensa HP2 (91 V)30,037,267,2
Debica Presto HP2 (91 V)30,237,467,6
Semperit Speed-Life 3 (91 V)28,839,067,8
Goodride ZuperEco Z-107 (91 V)30,537,668,1
Apollo Aspire 4G + (94 W)30,737,668,3
Kenda Kenetica Pro KR210 (91 V)31,238,669,8
Westlake ZuperEco Z-107 (91 V)31,538,670,1
Petlas Imperium PT 515 (91 V)31,439,070,4
Minerva F209 (91 V)31,639,370,9
Leao Nora-Force HP100 (91 V)33,138,071,1
Tristar EcoPower 4 (94 V)32,139,571,6
Tracmax X-Privilo TX-1 (91 V)32,539,271,7
Cooper Zeon CS8 (91 V)33,038,971,9
Tomket Sport (91 V)33,338,671,9
Linglong Comfort Master (91 V)33,538,672,1
Ovation Eco-Vision VI-682 (91 V)32,539,672,1
Sumitomo BC 100 (91 V)33,239,272,4
Imperial EcoDriver 5 (91 V)32,640,172,7
Tourador Wonder TH1 (91 V)33,239,572,7
Zeta Tyres Alventi (91 W)33,139,672,7
Tigar High Performance (91 V)34,538,372,8
Milestone Green Sport GS05 (91 V)33,739,272,9
Príliš dlhá brzdná dráha
Matador Hectorra 5 (91 V)32,940,173,0
Firemax FM601 (91 V)34,938,473,3
Radar RPX800 (91 V)33,340,273,5
Ceat SecuraDrive (91 V)33,340,673,9
Fortuna Ecoplus HP (91 V)34,939,174,0
Lassa Driveways (91 V)34,739,574,2
Atlas Green HP (91 V)35,139,374,4
Superia Tires Ecoblue HP (91 W)34,739,774,4
Nordexx NS9000 (91 V)36,138,874,9
Berlin Tires Summer HP 1 (94 V)35,641,176,7
Arivo Premio Arzero (91 V)38,040,178,1
DoubleCoin DC-99 (91 V)42,436,979,3
Triangle AdvanteX TC101 (91 V)39,742,181,8
brzdná dráha v metroch; * od 80 km/h na mokrej vozovke; ** od 100 km/h na suchej vozovke

Medzi najlepšie značky patria Kumho, Falken, Toyo a Nexen

Do prvej dvadsiatky najlepších letných pneumatík s rozmerom 205/55 R16 sa dostali aj pneumatiky Kumho, Falken, Toyo a Nexen, ktoré sa kvalifikovali do záverečných testov. Pneumatika Kumho Ecsta HS52 (91 V) sa umiestnilatesne na druhom mieste s brzdnou dráhou na mokrom povrchu 26,1 metra, s brzdnou dráhou na suchom povrchu 35,4 metra a s celkovou brzdnou dráhou 61,5 metra, čo je len 0,3 metra za 61,2 metra víťaznej pneumatiky Continental PremiumContact 7 (91 V). Pneumatika Toyo Proxes Comfort (94 V) skončila šiesta, tesne za ňou na siedmom mieste skončila pneumatika Falken Ziex ZE 310 Ecorun (91 V) a na jedenástom mieste sa kvalifikovala pneumatika Nexen N´Fera Primus (91 V).

Kumho Ecsta HS52 (91 V)

Pneumatika Continental PremiumContact 7 (91 V) sa vkvalifikácii umiestnila na prvom mieste s najkratšou brzdnou dráhou na mokrej vozovke a najkratšou brzdnou dráhou na suchej vozovke. S celkovou brzdnou dráhou 61,2 metra vedie pred poslednou umiestnenou pneumatikou o viac ako 20 metrov.

Predchádzajúci článokVýmena ventilu kolies: Výhody a dôležité informácie
Ďalší článokElektrické vozidlá a udržateľnosť v centre pozornosti: Giti Tire na Tire Cologne