Tentoraz Auto Bild testoval celoročné pneumatiky s rozmerom 225/45R17.
V predbežnom teste brzdenia obstálo len 16 pneumatík z 35 testovaných. Tu sú výsledky!

Celoročné pneumatiky eliminujú nepríjemnosti spojené so sezónnou výmenou pneumatík a približujú sa k výkonom zimných pneumatík v zimných podmienkach vozovky. Treba si však dať pozor na výber správnej pneumatiky, pretože kvalitatívne rozdiely a bezpečnostné rozpätia sa značne líšia aj pri celoročných pneumatikách.

V aktuálnom teste celoročných pneumatík 2023 testoval časopis Auto Bild 35 pneumatík s rozmerom 225/45R17 – jeden z najobľúbenejších rozmerov pneumatík pre kompaktné vozidlá a vozidlá strednej triedy. Kandidáti na test, anonymne zakúpení od nezávislých predajcov, zahŕňajú prémiové pneumatiky, pneumatiky strednej a ekonomickej triedy od hlavných výrobcov pneumatík, ako aj menej známe značky.

Auto Bild Test celoročních pneumatik 2023
Foto: AUTO BILD

35 pneumatík v kvalifikácii 2023: testované subjekty

Veľký test celoročných pneumatík stále prebieha a konečné poradie pre rok 2023 ešte nebolo stanovené. Aby sa však kandidáti vôbec dostali do elitného testu Auto Bild, musia v kvalifikácii dosiahnuť dobré výsledky. 35 celoročných pneumatík musí počas testu dosiahnuť čo najkratšiu brzdnú dráhu z rýchlosti 100 km/h na mokrej a suchej vozovke. Do finále a samotného porovnávacieho testu sa kvalifikujú len pneumatiky s celkovou brzdnou dráhou kratšou ako 92 metrov.

Kto sa prebojoval cez kvalifikáciu?

V tabuľke nájdete celkové namerané brzdné dráhy pre kvalifikáciu na test celoročných pneumatík v roku 2023. V tabuľke je  vyznačených „tučným“ písmom 16 najlepších kandidátov, ktorí sa kvalifikovali do finále testu. Poznámka: Testovací tím časopisu Auto Bild upozorňuje čitateľov, aby si dali pozor na brzdné dráhy šiestich pneumatík (vyznačené kurzívou) v dolnej časti tabuľky – ich namerané brzdné dráhy boli výrazne dlhšie ako u najlepších pneumatík v teste, celkovo viac ako 100 metrov.

Výsledky – rozmer 225/45R17Brzdenie na mokrej vozovke z rýchlosti 100 km/hBrzdenie na suchej vozovke z rýchlosti 100 km/hCelková brzdná dráha
1.Bridgestone Turanza All Season 6 (94 W)4538,583,5
2.Michelin CrossClimate 2 (94 Y)4737,784,7
3.Pirelli Cinturato All Season SF2 (94 W)46,738,885,5
4.Vredestein Quatrac (94 V)45,440,385,7
5.Continental AllSeasonContact 2 (94 V)45,440,485,8
6.Falken EuroAll Season AS220 Pro (94 W)4639,885,8
7.BF Goodrich Advantage All Season (94 W)47,438,986,3
8.Kleber Quadraxer 3 (94 V)48,538,386,8
9.Nexen N´Blue 4Season 2 (94 W)48,839,288
10.Firestone Multiseason 2 (94 V)47,941,889,7
11.Dunlop Sport All Season (94 W)47,442,589,9
12.Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (94 W)48,341,890,1
13.Hankook Kinergy 4S² (H750) (94 W)49,541,390,8
14.Ceat 4 SeasonDrive+ (94 V)50,140,890,9
15.Kumho Solus 4S HA32 + (94 W)49,841,491,2
16.Toyo Celsius AS2 (94 W)50,640,991,5
17.Minerva All Season Master (94 Y)49,542,992,4
18.Lanvigator Catchfors A/S (94 W)53,739,793,4
19.Barum Quartaris 5 (94 V)49,24594,2
20.Linglong Grip Master 4S (94 W)5341,394,3
21.Yokohama BluEarth-4S AW21 (94 W)52,442,995,3
22.Kormoran All Season (94 V)54,441,595,9
23.A Plus A909 All Season (94 W)55,440,796,1
24.Headway PSM01 4 Seasons (94 W)54,441,896,2
25.Tracmax X-Privilo Trac Saver (94 Y)53,942,596,4
26.Sava All Weather (94 V)53,843,196,9
27.Tourador X All Climate TF1 (94 W)55,842,598,3
28.CST Medallion All Season ACP1 (94 V)54,444,298,6
29.Fulda MultiControl (94 V)54,944,299,1
30.Tomket Allyear 3 (94 W)56,744100,7
31.Hifly All-Turi 221 (94 V)55,645,3100,9
32.Leao I-Green All Season (94 V)59,742,3102
33.Atlas Green 4S (94 W)61,742,4104,1
34.Goodride All Season Elite Z-401 (94 W)60,644,2104,8
35.Black Arrow All Season Dart 4S (94 W)63,841,8105,6
* zoradené na základe kombinovaných výsledkov brzdnej dráhy na suchom a mokrom povrchu

Kumho, Falken, Toyo, Nexen v top 16

Okrem prémiových značiek sa do prvej šestnástky dostali aj pneumatiky od kvalitných výrobcov pneumatík Kumho, Falken, Toyo a Nexen. Pneumatika EuroAll Season AS220 Pro (94 W) od spoločnosti Falken sa umiestnila na 6. mieste s celkovou brzdnou dráhou 85,8 m, čo je len 2,3 m za 83,5 m víťaznej pneumatiky Bridgestone Turanza All Season 6 (94 W). Pneumatika Nexen N´Blue 4Season 2 (94 W) sa umiestnila na 9. mieste s 88 metrami, Kumho Solus 4S HA32+ (94 W) na 15. mieste s 91,2 metra a Toyo Celsius AS2 (94 W) na 16. mieste s 91,5 metra.

Rozdiel v brzdnej dráhe na mokrej vozovke až 18 metrov

O dôležitosti rebríčka založeného na brzdnej dráhe svedčia namerané hodnoty: medzi pneumatikou s najlepšou brzdnou dráhou na mokrej vozovke (Bridgestone Turanza All Season 6) a pneumatikou s najhorším brzdným výkonom na mokrej vozovke (Black Arrow All Season Dart 4S) je až 18-metrový rozdiel. Takýto výrazný rozdiel môže znamenať rozdiel medzi bezpečným brzdným manévrom a nárazom zozadu v cestnej premávke. Menej dramatický, ale stále jasne merateľný je rozdiel v brzdnej dráhe na suchu. V tomto prípade poskytuje pneumatiky Michelin CrossClimate 2 najlepšiu hodnotu s 37,7 metra, čo je o 8 metrov viac ako najslabší brzdný účinok na suchu, Hifly All-Turi 221 s brzdnou dráhou 45,3 metra.

Predchádzajúci článokNová hračka pre milovníkov vozidiel 4×4 nielen do terénu
Ďalší článokAuto Bild Výsledky testov celoročných pneumatík 2023