Rally je súťažné podujatie v terénnom motoristickom športe, ktoré sa koná v horúčavách púšte, alebo v náročnom skalnatom teréne v horách. Rally Dakar 2022, podobne ako tie predchádzajúce, je extrémnym podujatím s neľútostnými podmienkami a časovými limitmi, ktoré zvládne len polovica pretekárov. Právom si získal povesť najťažšieho podujatia svojho druhu na svete.

Rally Dakar 2022 sa uskutoční od 2. do 14. januára.

Pýcha Dakaru a túžba po dobrodružstve

V decembri 1978 prišiel mladý Francúz Thierry Sabine s plánom a otvoril dvere do sveta dobrodružstva.

Preteky začínajú v Paríži, vedú cez púšť Sahara do Dakaru, hlavného mesta Senegalu. Toto podujatie sa stalo všeobecne známe ako Rally Paríž-Dakar.

V rokoch 2009 až 2019 sa podujatie konalo v Južnej Amerike kvôli rôznym nepokojom. V roku 2020 sa obnovená a hľadajúca nové dobrodružstvo presťahovala do Saudskej Arábie na Blízkom východe.

Napriek tomu, že je ďaleko od pôvodného Paríž-Dakar, názov Dakar sa vždy zachoval. Názov je synonymom pre „najextrémnejšiu rally na svete“, ktorá predstavuje ducha nepretržitého dobrodružstva. Rally naďalej priťahuje veľké množstvo fanúšikov a divákov a dodnes sa vkráda do sŕdc ľudí.

Drsné cesty zlepšujú naše autá a našich ľudí

Celková dĺžka Rally Dakar je približne 8 000 km a trvá približne dva týždne. Táto vzdialenosť sa rovná približne pätine obvodu Zeme.

Väčšina etáp zahŕňa ubytovacie (bivak) a tranzitné úseky. V niektorých etapách je celková denná vzdialenosť približne 1000 km.

Trasa je zobrazená v súbore pokynov známych ako sprievodca. Tieto pokyny a sprievodca sú len jednoduchým dokumentom, ktorý zobrazuje vzdialenosti a názvy destinácií. V kategórii štvorkolesových vozidiel spolujazdec sprevádza vodiča a pôsobí ako navigátor, pričom svoje odborné znalosti a skúsenosti využíva na dosiahnutie najlepšej trasy. Navigátor a vodič musia mať vynikajúci komunikačný vzťah s vysokou úrovňou dôvery.

Výzva Rally Dakar

TLC súťaží s Land Cruiserom v produkčnej kategórii už viac ako 25 rokov od prvej rally v roku 1995. Táto kategória vyžaduje, aby sa vozidlá čo najviac približovali skutočným sériovým modelom, takže povolené príslušenstvo je obmedzené na oblasti, ako je bezpečnosť a súvisiace položky. Cieľom je úspešne dokončiť Rally Dakar bez havárie vozidla v extrémnych podmienkach. Z tohto dôvodu sa kladie veľký dôraz na výkon štandardných vozidiel.

Cieľom spoločnosti TLC je prispievať k vytváraniu lepších a kvalitnejších automobilov tým, že vozidlá Land Cruiser vyrážajú do tých najextrémnejších prostredí a podmienok. Tím tiež hľadá tipy, čo by sa dalo v budúcich vozidlách zlepšiť, a bude sa naďalej usilovať o víťazstvo v produkčnej kategórii.

Zamestnanci Toyota Auto Body sú súčasťou tímu

Spoločnosť Toyota Auto Body vyberá zo svojich zamestnancov manažérov tímu, vodičov a navigátorov a následne ich vymenúva za členov tímu. Vybraní zamestnanci získajú skúsenosti počas vývojových testov doma aj v zahraničí a potom sa zúčastnia na Rally Dakar 2022. Prostredníctvom týchto iniciatív sa aj samotní zamestnanci budú vzdelávať a rozvíjať priamo na mieste, čo ich priblíži k ich vlastnému rozvoju.

TOYOTA LAND CRUISER 200

TLC patrí do kategórie výroby, kde je povinné určité vybavenie. Hoci ide o sériové vozidlá, kvôli bezpečnosti a jazdným vlastnostiam boli do vozidiel pridané klietky, šesťbodové bezpečnostné pásy, veľkokapacitné palivové nádrže, hasiace prístroje a ďalšie prvky. Výmena hlavných komponentov, ako sú prevodovky a diferenciály, nie je počas rally povolená.

Je jasné, že vonkajšie úpravy Land Cruisera 200 z neho robia najlepšie rally vozidlo v okolí. Je navrhnutý tak, aby zvládol toto náročné podujatie, ktoré prekonáva približne 10 000 km hornatého terénu a púští.

Vozidlo Toyota bolo vybavené pneumatikami Toyo Tires Open Country M/T, ktoré zaručujú najlepší možný výkon.

Výsledky jazdca Akiry Miura si môžete pozrieť na nasledujúcom odkaze:

https://www.dakar.com/en/competitor/242

TECHNICKÉ ÚDAJE

Základný kód modelu: VDJ200

Kód motora: 1VD-FTV

Celkový zdvihový objem: 4461 cm3

Celková dĺžka / šírka / výška: 4 950 mm / 1 970 mm / 1 910 mm

Maximálny výkon: ≥ 300 hp

Maximálny krútiaci moment: ≥ 800 N⋅m

Riadenie: S ozubenou tyčou a pastorkom

Predné odpruženie: Dvojramenné nezávislé vinuté pružiny (BOS)

Zadné odpruženie: Kyvné rameno s vinutou pružinou (Chuhatsu)

Tlmiče: s dvojrúrkovou plynovou nádržou (BOS)

Brzdy: Predný / zadný vetrací kotúč (iba Endless brzdové doštičky)

Rozpätie: 6-stupňová automatická (6 Super ECT)

Rozmer pneumatík: 285 / 70R17 (Toyo Tyres OPEN COUNTRY M / TR)

Kolesá: kované magnéziové, 17 palcov x 7,5 J (ENKEI)

Prevodovka: Pohon všetkých štyroch kolies (4WD)

Vyberte si z našej širokej ponuky zimných pneumatík!

Predchádzajúci článokSprievodca hĺbkou dezénu pneumatiky: meranie, pravidlá a zaujímavosti
Ďalší článokSmer otáčania pneumatiky a typ dezénu, výhody a nevýhody