VŠEOBECNÉ ZMLUVNÉ PODMIENKY
www.arspneu.sk
Vítame Vás na internetovej stránke prevádzkovanej spoločnosťou A.R.S. spol. s. r. o. (v ďalšom: Poskytovateľ). Tieto Všeobecné zmluvné podmienky (v ďalšom: VZP) obsahujú podmienky využívania služby dostupnej na internetovej stránke www.arspneu.sk (v ďalšom: Webstránka) prostredníctvom užívateľa (v ďalšom Užívateľ). Informujeme Vás, že tieto VZP na fyzickú osobu konajúcu mimo okruh svojej profesie, samostatného povolania alebo obchodnej činnosti (v ďalšom: Spotrebiteľ), ako Užívateľa, v niektorých bodoch určuje odlišné podmienky oproti náležitostiam vzťahujúcim sa na podnikania. V tomto prípade na Spotrebiteľa sa vzťahujú odlišné pravidlá.
Technické informácie potrebné k používaniu Webstránky, ktoré neobsahujú VZP, poskytujú informácie dostupné na Webstránke.
Užívateľ používaním Internetovej stránky berie na vedomie nasledovné a súhlasí s nimi:
Platby online kartou sa uskutočňujú prostredníctvom systému Barion. Informácie o kreditnej karte sa nedostanú k obchodníkovi. Poskytovateľ služieb Barion Payment Zrt je inštitúcia pod dohľadom Národnej banky Maďarska a číslo jeho povolenia je H-EN-I-1064/2013.
Po každej úspešnej objednávke na e-mailovú adresu Užívateľa zadanú v registrácii Poskytovateľ pošle automatický potvrdzujúci elektronický list o prijatí objednávky. Objednávka sa považuje za definitívnu po právnom vyhlásení Poskytovateľa vyjadrujúcom súhlas a objednávkou. Zmluva sa uzatvára pri prijatí osobitného e-mailu o súhlase ponuky Pos
kytovateľom (alebo v danom prípade po telefonickom potvrdení) a nie prijatím e-mailu poslaného ako automatické potvrdenie o prijatí objednávky. Po uzatvorení zmluvy so Spotrebiteľom - do racionálneho dátumu, ale v prípade zmluvy smerujúcej na predaj a kúpu produktu najneskôr pri odovzdaní - Poskytovateľ dáva spotrebiteľovi na trvalom nosiči potvrdenie o uzatvorenej zmluve. Potvrdenie obsahuje informácie poskytnuté pred uzatvorením zmluvy vzhľadom na osobitné pravidlá vzťahujúce sa na zmluvy uzatvorené medzi vzdialenými osobami, s výnimkou, ak ich Poskytovateľ poskytol Spotrebiteľovi už pred uzatvorením zmluvy na trvalom nosiči.
Spotrebiteľom alebo ním určenou treťou osobou odlišnou od dopravcu. Spotrebiteľ svoje právo na odstúpenie môže uplatniť aj v období medzi dňom uzavretia zmluvy a dňom prevzatia produktu.
Ak Spotrebiteľ chce uplatniť svoje právo na odstúpenie, svoje jednoznačné vyhlásenie obsahujúce jeho zámer na odstúpenie je povinný dodať (napríklad poštou, telefaxom alebo elektronicky poslaným listom) Poskytovateľovi využitím kontaktov uvedených v bode 1 týchto VZP. Pre tento účel Spotrebiteľ môže použiť aj vzor vyhlásenia o odstúpení priložený k týmto VZP, ktorý je dostupný prostredníctvom tohto odkazu: http://www.arspneu.sk/info/lehota_navratenie_tovaru/
Spotrebiteľ svoje právo na odstúpenie uplatní v lehote, ak pred uplynutím vyššie uvedenej lehoty (čiže aj v jedenásty deň) pošle svoje Poskytovateľovi svoje vyhlásenie o odstúpení. Spotrebiteľ musí dokazovať to, že svoje právo na odstúpenie uplatnil adekvátne nariadeniu určeného v bode 7.
Poskytovateľ v každom prípade e-mailom bezodkladne potvrdí prijatie vyhlásenia Spotrebiteľa o odstúpení. V prípade odstúpenia uskutočneného písomne treba považovať za uplatnené v lehote, ak Spotrebiteľ svoje na to sa vzťahujúce vyhlásenie pošle Poskytovateľovi do 14 kalendárnych dní (aj v 14. kalendárny deň).
Pri oznámení uskutočnenom poštou na dátum podania na poštu, v prípade oznámenia e-mailom alebo telefaxom na čas zaslania e-mailu resp. telefaxu prihliada Poskytovateľ z hľadiska kalkulácie lehoty. Vyhlásenia o odstúpení sa oplatí podať ako registrovanú zásielku, aby dátum podania bolo možné dokázať hodnoverne.
Spotrebiteľ v prípade odstúpenia je povinný poslať späť objednaný tovar na adresu Poskytovateľa uvedenú v bode 1. bez dôvodného meškania, ale najneskôr do 14 dní od oznámenia jeho vyhlásenia o odstúpení. Lehota sa kvalifikuje ako dodržaná, ak Spotrebiteľ pred uplynutím 14 dňovej lehoty pošle (podá na poštu alebo dá ním objednanému kuriérovi) produkt.
Priame náklady vrátenia produktu na adresu Poskytovateľa (napr. prepravné alebo poštovné) zaťažujú Spotrebiteľa. Poskytovateľ nemôže prevziať balík poslaný na dobierku. Okrem nákladov na vrátenie produktu v súvislosti s odstúpením Spotrebiteľa nezaťažujú žiadne iné náklady.
Spotrebiteľ je zodpovedný za zníženie hodnoty produktu výlučne vtedy, ak to nastalo z používania, ktoré prevyšuje rámec používania nevyhnutne potrebného pre zistenie charakteru, vlastností a fungovania produktu. Spotrebiteľ berie na vedomie, že pri aplikácii tohto bodu miera používania nevyhnutne potrebného pre zistenie charakteru, vlastností a fungovania produktu v prípade pneumatík je max. 5 km jazdného výkonu. V prípade používania v miere nad rámec uvedeného Spotrebiteľ v prípade odstúpenia je oprávnený iba na vrátenie kúpnej ceny zníženej o sumu zníženia hodnoty, ktoré nastalo na produkte. V prípade ak medzi Poskytovateľom a Spotrebiteľom z hľadiska zníženia hodnoty vznikne spor, mieru zníženia hodnoty treba určiť zapojením nezávislého znalca určeného spoločne stranami, s dobrým úmyslom.
Ak Spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, bezodkladne, ale najneskôr do 14 dní od prevzatia vyhlásenia o odstúpení Spotrebiteľa Poskytovateľ vráti všetky protislužby splnené Spotrebiteľom, vrátane aj nákladov na prepravu (uhradené za dodanie), s výnimkou tých nákladov nad rámec, ktoré vznikli preto, že Spotrebiteľ vybral spôsob prepravy odlišný od najlacnejšieho obvyklého spôsobu prepravy ponúknutého Poskytovateľom. Poskytovateľ je oprávnený zadržiavať vrátenie peňazí až dovtedy, kým nedostane späť produkt, alebo ak Spotrebiteľ hodnoverne nepotvrdil, že produkt poslal späť: z uvedených Poskytovateľ prihliada na skorší dátum.
V prípade odstúpenia alebo výpovede Poskytovateľ vráti sumu prináležiacu Spotrebiteľovi spôsobom, ktorý sa zhoduje so spôsobom platby využitým Spotrebiteľom, s výnimkou, ak Spotrebiteľ výslovne dáva svoj súhlas na využitie iného spôsobu platby; vyplývajúc z použitia spôsobu vrátenia peňazí Spotrebiteľ nebude zaťažený žiadnymi inými nákladmi nad rámec.
Užívateľ zo svojho vybraného práva na záruku za príslušenstvo môže prejsť na iné právo. Náklady spôsobené týmto prechodom je povinný uhradiť Poskytovateľovi, s výnimkou, ak Poskytovateľ zapríčinil prechod, alebo prechod bol ináč odôvodnený.
Užívateľ po zistení chyby bez omeškania je povinný oznámiť chybu Poskytovateľovi. V prípade Spotrebiteľa chybu oznámenú do dvoch mesiacov od zistenia chyby treba považovať za oznámenú bez omeškania. Za škodu vyplývajúcu z omeškaného oznámenia zodpovedá Užívateľ.
Náklady súvisiace s plnením záväzku záruky zaťažujú Poskytovateľa. Avšak ak v poruche veci spolupôsobil aj zanedbanie povinnosti údržby zaťažujúcej Užívateľa, v pomere spolupôsobenia nákladov vzniknutých s plnením záväzku záruky je povinný znášať Užívateľ, ak mal vedomosti vzťahujúce sa na údržbu veci, alebo ak Poskytovateľ z tohto hľadiska vyhovel svojej nahlasovacej povinnosti.
Výrobca je oslobodený od povinnosti poskytovania záruky na produkt, ak dokáže, že
V prípade výmeny na vymenený produkt, v prípade opravy na opravenú časť produktu sa vzťahujúci záväzok záruky na príslušenstvo zaťažuje výrobcu.
Spotrebiteľ po zistení chyby bez omeškania je povinný oznámiť chybu výrobcovi. Chybu oznámenú do dvoch mesiacov od zistenia chyby treba považovať za oznámenú bez omeškania. Za škodu vyplývajúcu z omeškaného oznámenia zodpovedá Spotrebiteľ.
Poskytovateľ, ak na to má možnosť, okamžite napraví slovnú sťažnosť. Ak nie je možné okamžite napraviť slovnú sťažnosť, alebo ak Užívateľ nesúhlasí s vybavením sťažnosti, Poskytovateľ o sťažnosti spíše zápisnicu - ktorú uchová päť rokov spolu s jeho vecnou odpoveďou na sťažnosť -, ktorú Spotrebiteľovi pošle najneskôr súčasne s odpoveďou na sťažnosť.
Poskytovateľ je povinný jeden exemplár zápisnice v prípade slovne (v obchode) oznámenej sťažnosti odovzdať Užívateľovi na mieste, alebo ak to nie je možné, tak je povinný konať podľa pravidiel vzťahujúcich sa na písomnú sťažnosť;
Sťažnosť nahratú cez telefón alebo pomocou iného telekomunikačného prístroja Poskytovateľ opatrí individuálnym identifikátorom, ktorý neskôr zjednoduší spätné vyhľadávanie sťažnosti. Poskytovateľ na písomne prijatú sťažnosť odpovie vecne do 30 dní. Vybavenie v zmysle tejto zmluvy znamená podanie na poštu.
V prípade odmietnutia sťažnosti Poskytovateľ informuje Užívateľa o dôvode odmietnutia. V prípade ak spotrebiteľský právny spor prípadne existujúci medzi Poskytovateľom a Užívateľom sa nevysporiada rokovaniami, pre Užívateľa sú otvorené nasledovné možnosti na uplatnenie práva:
Sťažnosť na úrade pre ochranu spotrebiteľov
Online platby kreditnou kartou sa uskutočňujú prostredníctvom systému Barion. Údaje o kreditnej karte sa obchodníkovi neodošlú. Poskytovateľ služieb Barion Payment Zrt., je inštitúciou pod dohľadom Národnej banky Maďarska, licenčné číslo: H-EN-I-1064/2013.