Formula Drift spája tradičné preteky a extrémne športy a hodnotí sa skôr podľa trate, uhla a štýlu, než podľa toho, kto ju dokončí v najrýchlejšom čase. Jazdci z celého sveta sa zamerali na sériu Formula Drift ako na celosvetovo obľúbenú sériu, v ktorej môžu súťažiť. Patria sem aj zástupy talentovaných jazdcov z Japonska, ktorí predtým súťažili vo Veľkej cene D1.

Jazdci tímu Toyo Tires, Hokoto Matsuyama a Mad Mike, sa v piatok 9. júna a v sobotu 10. júna zúčastnili tretieho kola šampionátu Formula Drift na okruhu Fuji Speedway v krajine vychadzajúceho Slnka.

Kvalifikácia

Mad Mike sa v piatok kvalifikoval na 2. mieste, zatiaľ čo Matsuyama mal bohužiaľ problémy a podarilo sa mu dosiahnuť len 34. miesto, čo znamenalo, že bol vyradený zo sobotňajšieho finále. Matsuyama mal v tomto bode aj trochu smoly, keďže od postupu ho delili dve miesta ( kvalifikuje sa vždy 32 jazdcov). Michael Whiddett (narodený v roku 1981), známy aj ako “Mad Mike”, je novozélandský pretekár v driftovaní. Whiddett od svojich šiestich rokov pretekal aj v motokrose a v roku 1997 sa umiestnil na druhom mieste na novozélandskom šampionáte Pro junior 85cc Motocross. Whiddett súťažil vo Formule Drift v Spojených štátoch v sezónach 2010, 2015 a 2016 a v sezóne 2010 bol vyhlásený za najúspešnejšieho jazdca. Súťažil aj v seriách Formula D Asia a Formula D Japan- súčasnosť. Je prvým profesionálnym jazdcom Mazdy, ktorý si vybojoval titul profesionálneho driftéra

Priebeh pretekov

Keďže priebeh súťaže je po kvalifikácii následovný: prvý proti poslednému (32. miesto), druhý proti 31., tak Mad Mike Whiddet s číslom 123 na vozidle MAZDA RX-7 FD3S si v sobotňajšom prvom poradil s Tomoki Tanakom na vozidle JZX100 Toyota Chaser a postúpil medzi posledných osem jazdcov.

Nanešťastie, v osemfinálovom súboji ukončila jeho šance na ďalší postup havária s Nissanom RZ34 Tetsuya Hibina. Kazumi Takahasi neskôr vyhral 3. kolo na svojom BMW E92.

Formula Drift Japan Championship

Od roku 2008 Formula Drift (ktorá vznika v roku 2003 v USA) každoročne zvyšuje svoju medzinárodnú prítomnosť a pridáva ukážky a sesterské série v iných krajinách. “Medzinárodné rozšírenie značky Formula Drift je obrovským míľnikom. Našou prioritou je pokračovať v budovaní série tu a zároveň rozvíjať driftovací šport ako celok,” povedal Jim Liaw, prezident a spoluzakladateľ spoločnosti Formula Drift. Čo sa týka vozidiel Forumla Drift, pravidlá pri výbere vozidla pretekármi nie sú úplne prísne. Regulovaný je len pohon kolies, ktorý môže byť iba na zadnej náprave alebo na všetých. Rovnako na udržanie vozidiel pod kontrolou Formula D zavádza maximálnu veľkosť pneumatík na základe celkovej hmotnosti vozidiel. Čiže mať spoľahlivé pneumatiky sa skutočne vyplatí a preto nie je žiadnym prekvapením, že skutočne zdatný pretekár, akým Mad Mike bez pochyby je, si vybral práve spoločnosť TOYO TIRES

Formula Drift Japan Championship pokračuje štvrtým kolom 22. a 23. júla na okruhu Sportsland SUGO. Tím Toyo Tires sa vracia do boja o víťazstvo.

Vyberte si z našej ponuky letných pneumatík TOYO a nechajte si ich nazuť v jednom z našich 7 servisoch

LETNÉ PNEUMATIKY TOYO TIRES

Predchádzajúci článokDiagnostika motora: čo sa deje počas autodiagnostiky?
Ďalší článokFormula 1: Veľká cena Veľkej Británie